7 клас

Відредагуйте словосполучення і речення.                                                             1. Зошит по українській мові. 2. Знати по газетах. 3. По напрямку до лісу. 4. Учень пропустив три дні по хворобі. 5. Ми говорили за нашого улюбленого футболіста.                                                                              Запишіть і визначне, в якому реченні вжито прийменник, а в якому - однозвучні з прийменником частини мови. Поясніть.                                                                                                                                                                                                      1. Край дороги росли тополі. Найрідніше для мене місце на землі -  це рідний край. 2. Ми сиділи близько біля озера. Дідусь жив близько ста років. 3. Дівчатка з молодшої групи крутили коло. Коло річки походжав бусько. 4. Садок знаходився поруч зі школою. Ми стояли поруч.                                                                                                                       Випишіть прийменники, запишіть їх вид за будовою і за походженням.                                                                                                                                                     Гратися з вогнем, без жартів, всупереч здоровому глузду, геть з-перед очей, тримати при собі, жити собі на втіху, за всяку ціну, заради шматка хліба.                                                                                                          1. Запишіть речення, підкресліть дієприслівники і дієприслівникові звороти відповідно до синтаксичної ролі. У дієприслівниках позначте суфікси і визначте час кожного із них.                                                                                                                                           1. Кожна людина, перебувши час цвітіння, починає збирати келих своєї мудрості. 2. Так шкода кожної хвилини, що порошинкою пролине і зникне в прірві забуття, лишивши жаль і каяття. 3. Не спитавши броду, не лізь у воду. 4. В туман загорнувшись, далекі тополі в душі виграють мінорную гаму. 5. Сплітаючись гіллям, стоять дуби зелені, свіжолисті. 6. А зорі падають і гаснуть, не долетівши до землі.                                                                  2. Серед запропонованих слів випишіть лише прислівники.                                                                                             Мудрість, моя, запросити, тисяча, праця, метелик, учора, мільйон, ми, міцно, тебе, направо, по-новому, обов'язок, спокійний, сумлінно, холодний, поет, удвічі, кожний, багато, сплю, думати, ледве, дуже, сьогодні, спросоння, гармонія, золотистий, людський, швидко, увечері, щирий, там, ліс, співають, виразний, ліворуч, надзвичайно, верхи, мить, не можна, ледве, напоказ, турбуватися, вголос. (від прикметників утворіть прислівники)                                                                 1. Замінити дієслова дієприкметниками. (виконати на 29 листопада 1 і 2 завдання)                                             Листя, що опало; задача, яку розв'язали; книга, яку дочитали; іграшка, яку люблять більше за інші; вогонь, що палає.                    2. З кожної пари речень утворіть одне, ускладнене дієприкметниковим зворотом.                       Непорушно стоять дерева. Вони загорнені в сутінь.Голубе небо щедро кидало ясне світло на сади й хати. Воно вкрите рідкими хмаринками.                                   Переробіть двоскладні речення на односкладні. Визначте безособове дієслово.                                               1. Чарівниця-осінь зробила тут чимало. 2. На галявині настають сутінки. 3. Заморозки прибили зав'язь на деревах. 4. Вода залила луки.                                 Записати подані дієслова, визначити до якої дієвідміни вони належать. (на четвер-18.10)                         Збиратися, кажемо, спровадимо, очікуєте, потривожиш, пишеш, чистиш, зможемо, віримо, бореться, тужиш, виправиться.                      Пояснити значення фразеологізмів- Вирости в очах, пекти раків.                          Завдання з української мови                          Запишіть слова, вставляючи пропущені букви. Визначте яка це орфограма. Запис перевірте за словником.               Поч..нати, мар..во, пош..пки, пр..стиж, тр..вожний, г..рой, плет..во, лот..рея, кош..чок, л..ман, книж..чка, печ..ніги, сх..литися, об..реги, ф..стиваль, пов..рхово, п..ріг, бр..ніти, Водохр..ще, прим..ритися.  (виконати на 20 вересня)                     Виписати з народних прикмет прислівники.              Зимою добре, а літом ще краще. Багато снігу - багато хліба. Кільця довкола місяця - на сніг. Багато інею на деревах - щедрим буде медозбір. Не той сніг, що мете, а той, що зверху йде. Туман узимку опускається до землі - на відлигу. Як взимку сухо й холодно, влітку сухо й спекотно. Був уночі іній -                 вдень сніг не випаде.  





Напишіть твір на одну із запропонованих тем.                             1. Мої враження від твору Григора Тютюнника "Климко"?                                                                                                                                              2. Моє ставлення до Климка - головного героя твору Гр.Тютюнника?                                                                                                                                                                               3. Чи хотів(ла) би я мати такого друга, як Климко із повісті Гр.Тютюнника?                                                                                                                      4. Що робить людину душевно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність за вивченим твором О.Стороженка "Скарб"?                                                                                                                                                                    5. Що таке щастя і чи в кожного воно різне на прикладі вивчених творів і за власним досвідом?                                                                                                                                                                      1. Розподільне письмо. Розподілити словосполучення у дві колонки: у першу - прикметники з іменниками; у другу - дієприкметники з іменниками.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Солона капуста, посолена капуста; зелене поле, зеленіюче поле; біла стеля, побілена стеля; міцний хлопець, міцніючий хлопець; освітлена кімната, світла кімната; стихаючий вітер, тихий вітер; холодний напій, охолоджений напій; занижені оцінки, низькі оцінки.                                                                                                                                                                                                                  Із двома-трьома парами словосполучень складіть речення.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            2. Сконструюйте речення. Визначте яким членом речення виступає дієприкметник.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            1 варіант. Земля, пожовкли, дихала, засніжена, біло-біло, промерзла, і, листям.    2 варіант. Долини, м'яким, розмита, димком.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             1. Спишіть текст, виділіть комами дієприкметникові звороти, підкресліть їх.                                                                                                                             Цвітуть соняшники. Озвучені бджолами вони чомусь схожі для мене на круглі кобзи,  які земля підняла зі свого лона на високих живих стеблах. Живе тіло коз, пахуче припорошене жовтим пилом поросле пелюстками світиться й золотіє, щось промовляє своєю широкою, незгасаючою усмішкою. Скільки того сміху на городі - всі соняшники сміються, веселі, тільки підійди до них. (Є.Гуцало).                                                                                                                                                                                                                                                                                                        2. Пояснити значення слів - зарозумілий-зрозумілий.  Уведіть ці слова в речення.                                                                                                                                     1. Від поданих дієслів утворити дієприкметники активного стану теперішнього часу. Виділити суфікси.                                                                                                                                                 Світліють, жевріють, жовтіють, відцвітають, працюють, сплять, палають, думають, відпочивають, зростають.                                                                                                                                                           2. Від поданих дієслів утворити дієприкметники активного стану минулого часу. Виділіть суфікси                                                                                        Побіліти, дозріти, почорніти, постаріти, засохнути, змокріти, загуснути.                                                         3. Від дієслів утворити пасивні дієприкметники, виділіть суфікси.                                                                                                                                            Створити, сказати, принести, закрити, почати, перетерти, сформулювати, перебити, вимовити, забути, здути.                     

Немає коментарів:

Дописати коментар