Відредагуйте словосполучення і речення. 1. Зошит по українській мові. 2. Знати по газетах. 3. По напрямку до лісу. 4. Учень пропустив три дні по хворобі. 5. Ми говорили за нашого улюбленого футболіста. Запишіть і визначне, в якому реченні вжито прийменник, а в якому - однозвучні з прийменником частини мови. Поясніть. 1. Край дороги росли тополі. Найрідніше для мене місце на землі - це рідний край. 2. Ми сиділи близько біля озера. Дідусь жив близько ста років. 3. Дівчатка з молодшої групи крутили коло. Коло річки походжав бусько. 4. Садок знаходився поруч зі школою. Ми стояли поруч. Випишіть прийменники, запишіть їх вид за будовою і за походженням. Гратися з вогнем, без жартів, всупереч здоровому глузду, геть з-перед очей, тримати при собі, жити собі на втіху, за всяку ціну, заради шматка хліба. 1. Запишіть речення, підкресліть дієприслівники і дієприслівникові звороти відповідно до синтаксичної ролі. У дієприслівниках позначте суфікси і визначте час кожного із них. 1. Кожна людина, перебувши час цвітіння, починає збирати келих своєї мудрості. 2. Так шкода кожної хвилини, що порошинкою пролине і зникне в прірві забуття, лишивши жаль і каяття. 3. Не спитавши броду, не лізь у воду. 4. В туман загорнувшись, далекі тополі в душі виграють мінорную гаму. 5. Сплітаючись гіллям, стоять дуби зелені, свіжолисті. 6. А зорі падають і гаснуть, не долетівши до землі. 2. Серед запропонованих слів випишіть лише прислівники. Мудрість, моя, запросити, тисяча, праця, метелик, учора, мільйон, ми, міцно, тебе, направо, по-новому, обов'язок, спокійний, сумлінно, холодний, поет, удвічі, кожний, багато, сплю, думати, ледве, дуже, сьогодні, спросоння, гармонія, золотистий, людський, швидко, увечері, щирий, там, ліс, співають, виразний, ліворуч, надзвичайно, верхи, мить, не можна, ледве, напоказ, турбуватися, вголос. (від прикметників утворіть прислівники) 1. Замінити дієслова дієприкметниками. (виконати на 29 листопада 1 і 2 завдання) Листя, що опало; задача, яку розв'язали; книга, яку дочитали; іграшка, яку люблять більше за інші; вогонь, що палає. 2. З кожної пари речень утворіть одне, ускладнене дієприкметниковим зворотом. Непорушно стоять дерева. Вони загорнені в сутінь.Голубе небо щедро кидало ясне світло на сади й хати. Воно вкрите рідкими хмаринками. Переробіть двоскладні речення на односкладні. Визначте безособове дієслово. 1. Чарівниця-осінь зробила тут чимало. 2. На галявині настають сутінки. 3. Заморозки прибили зав'язь на деревах. 4. Вода залила луки. Записати подані дієслова, визначити до якої дієвідміни вони належать. (на четвер-18.10) Збиратися, кажемо, спровадимо, очікуєте, потривожиш, пишеш, чистиш, зможемо, віримо, бореться, тужиш, виправиться. Пояснити значення фразеологізмів- Вирости в очах, пекти раків. Завдання з української мови Запишіть слова, вставляючи пропущені букви. Визначте яка це орфограма. Запис перевірте за словником. Поч..нати, мар..во, пош..пки, пр..стиж, тр..вожний, г..рой, плет..во, лот..рея, кош..чок, л..ман, книж..чка, печ..ніги, сх..литися, об..реги, ф..стиваль, пов..рхово, п..ріг, бр..ніти, Водохр..ще, прим..ритися. (виконати на 20 вересня) Виписати з народних прикмет прислівники. Зимою добре, а літом ще краще. Багато снігу - багато хліба. Кільця довкола місяця - на сніг. Багато інею на деревах - щедрим буде медозбір. Не той сніг, що мете, а той, що зверху йде. Туман узимку опускається до землі - на відлигу. Як взимку сухо й холодно, влітку сухо й спекотно. Був уночі іній - вдень сніг не випаде. 

Немає коментарів:
Дописати коментар